Operator

Wij zijn Lens! Wij dromen van een C02-neutrale wereld en vinden dan ook dat iedereen recht heeft op zonnestroom en dat alle Nederlandse daken zonnepanelen zouden moeten hebben. Wij helpen woningcorporaties met het uitrollen van zonnesystemen over hun woningbezit en ontwikkelen, plaatsen en beheren PV-installaties. Dit alles doen wij met een enthousiast team van ongeveer 60 medewerkers vanuit ons mooie kantoor op het hippe NDSM-terrein. Om de afdeling beheer technisch, operationeel en administratief goed te ondersteunen zijn wij op zoek naar een operator.

Direct solliciteren

Benieuwd wat jij zoal gaat doen bij Lens als Operator?

Technische ondersteuning
Wanneer er een technisch probleem optreedt voel jij je verantwoordelijk om hierbij te ondersteunen. Daarbij verleen je 2e en eventueel 3e lijn technische ondersteuning bij storingen.

Analyse van monitoring systemen
Jij kan aan de hand van de online monitoring snel en goed constateren wanneer er een probleem is bij een systeem.

Analyse van storingsmeldingen en tickets
Wanneer er een melding is van een storing kan jij deze volledig uitzoeken om er zo achter te komen wat er mis is, wat er gedaan moet worden en wat er dus voorbereid moet worden.

Plannen van storingsbezoek
Aan de hand van de tickets kan jij contact opnemen met bewoners of beheerders om een afspraak in te plannen voor een locatiebezoek. Hierbij hou je rekening met reistijd, arbeidstijd en pauzes.

Voorbereiden storingsbezoek
Wanneer een locatiebezoek noodzakelijk is, ben jij in staat om de klus voor te bereiden. Moet er speciaal gereedschap of materiaal meegenomen worden, dan zorg jij dat dit bekend is bij de monteurs. Ook kijk jij of alle randzaken geregeld zijn zoals toegang tot de meterkast of het dak.

Beheren van diverse platformen
Om een goed overzicht te behouden in de monitoring platformen is het belangrijk om structuur en orde te handhaven in de platformen. Jij zorgt ervoor dat alles de goede naam heeft en op de goede plek staat.

Prestatie rapportages maken
Aan de hand van onze data kun jij rapportages maken voor onze klanten. Deze geven aan hoe goed de systemen presteren en waar eventueel problemen zitten. Deze zien er net uit en worden vervolgens naar de klant gestuurd.

Administratieve afhandeling storingen
Nadat een locatiebezoek geweest is, moet er administratief een en ander vastgelegd worden. Door de verslagen te controleren van de monteurs check jij of er nog openstaande administratieve zaken zijn en pakt deze dan op.

Bestellen materiaal en gereedschap
Zonder materiaal of gereedschap kan er niet gewerkt worden. Daarom zorg jij ervoor dat er altijd voldoende materiaal is en zorg jij dat gereedschap vervangen wordt wanneer nodig.

Jouw week bij Lens

  • 09:00
  • 09:30
  • 10:00
  • 10:30
  • 11:00
  • 11:30
  • 12:00
  • 12:30
  • 13:00
  • 13:30
  • 14:00
  • 14:30
  • 15:00
  • 15:30
  • 16:00
  • 16:30
  • 17:00
  • 17:30
  • 18:00
  • 18:30

Groei met de Lens Academy

De Lens Academy zorgt ervoor dat de Mensch van Lens profiteert van alle kennis die beschikbaar is binnen de organisatie. De Lens Academy helpt je om als nieuwkomer de organisatie te leren kennen en je vervolgens verder te ontwikkelen en te groeien. Groei met ons mee!

We vinden jouw geluk belangrijk

Wat je onder andere bij ons krijgt

Pensioenopbouw vanaf dag 1

Mooie opleidingsmogelijkheden (persoonlijk ontwikkelbudget)

Een reiskostenvergoeding van €0,21 per kilometer bij woon-werkverkeer vanaf 11 kilometer of de kosten van reizen met het openbaar vervoer op basis van 2e klas

Drie dagen per week een verzorgde vegetarische lunch

Ontmoet je toekomstige collega’s

Zie jij jezelf hier al tussen staan?

Field Service Engineer

Hafid

Field Service Engineer

Emilio

Field Service Engineer

Jose

Wat je meebrengt

Een HBO werk- en denkniveau met een achtergrond in Elektrotechniek

Kennis van of interesse in de werking van zonnepaneelsystemen

Je werkt secuur en bent niet bang om mensen aan te sturen/op hun fouten te wijzen

Je bent kritisch en analytisch sterk

Je hebt goede communicatieve vaardigheden

Solliciteer direct voor de rol als Operator

We hopen je snel op kantoor te mogen ontvangen!

We nemen binnen een werkdag contact met je op!